Ple Municipal
Projectes urbans i socials, temes aprovats en el Ple Municipal de juny
També s'ha aprovat la moció de Decidim, PSC i ERC en defensa del transport públic i s'ha rebutjat la moció de VOX en contra de la regularització de migrants
Aquest darrer dijous de mes, Ripollet ha celebrat el ple municipal. La sessió plenària d'aquest mes de juny ha comptat amb 18 punts, en què destacaven qüestions de caràcter econòmic, de serveis públics, de patrimoni municipal i dues mocions centrades en la migració i el transport públic.
La sessió ha començat amb la intervenció de l'alcalde Luis Tirado presentant un projecte de ciutat al Pla de Barris i Viles de la Generalitat de Catalunya 2026-2031.
Així com de l’inici, el pròxim dilluns, de les obres de l’Espai fluvial del riu Sec i nou pas fluvial sobre el riu Ripoll al parc de Maria Regordosa i del Masot (1.449.997,79 €) finançat per l’AMB i la Diba.
Seguidament s'ha procedit al punt 3 que ha estat la Modificació de l’Ordenança fiscal núm. 24, reguladora de la taxa per la prestació de la Policia Local, modificant articles relatius als vehicles de mobilitat personal (VMP). Ha estat aprovada amb els vots favorables de PSC, ERC i l’abstenció de Decidim, PP i VOX.
El Ple ha aprovat, inicialment, la modificació de les bases d'execució del pressupost de l'exercici 2026. El punt s’ha aprovat amb els vots a favor de PSC i ERC i l'abstenció de tota l'oposició.
Amb els vots favorables de PSC i ERC i l'abstenció de Decidim, VOX i PP, s'ha aprovat la licitació del contracte del servei d'atenció en l'entorn domiciliari-SAED de Ripollet per als anys 2026-2027, per un cost d’1.640.942,14 €.
Amb els vots favorables de tots els grups, per una banda s'ha aprovat l’ampliació de la delegació de competències del contracte d'obres de construcció d'una residència i un centre de dia per a la gent gran i el seu entorn, amb l'objectiu d'agilitzar certes gestions. I per altra banda, s'han aprovat els 9 punts de l’ordre del dia de forma conjunta relatius a la recuperació d’ofici dels terrenys destinats a horts de la font del Petricó, a Can Tiana i Pont Vell. L’objectiu és netejar i arranjar el parc i destinar-lo a l’ús i gaudi de la ciutadania.
Dues mocions: regularització de persones migrants i la defensa del transport públic
Rebutjada la moció presentada per VOX
La part final del ple ha comptat amb dues mocions presentades pels grups municipals de l’oposició. La primera, registrada per VOX, plantejava una proposta sobre la regularització massiva de persones migrants. En aquest cas, el portaveu de VOX, Argyrys Hortas, ha estat molt crític amb el procés de regularització administrativa extraordinària per a milers de persones migrants que ja resideixen al nostre país. Aquesta moció ha estat rebutjada amb els vots contraris de PSC, Decidim i ERC i el suport del PP.
En el torn de resposta de la resta de grups, el portaveu d'ERC, Roger Bayó, ha subratllat que "aquest Real Decret és per obrir una via excepcional i temporal a persones que ja viuen i treballen a Espanya" i ha afegit que "cap persona és il·legal". Ha conclós titllant a VOX d'un partit "excloent, racista, xenòfob i que genera odi"
Per la seva banda, el regidor de Decidim, Eric Plata, ha titllat la moció de "miting en format de moció carregat d'ideologia, d'exageració i de consignes xenòfobes". Plata ha afegit que "bona part dels acords que plantegen no són municipals sinó una declaració ideològica sobre la política estatal d'extrangeria". Ha conclòs titllant la moció de propagandista.
En el torn del PSC, Sonia Martin, ha començat la seva intervenció titllant la moció de "simplista i alarmista". Martín ha fet un repàs de com està anant el procés de regularització de persones migrants. L'alcalde Luis Tirado ha titllat de "xenòfoba i vergonyosa" el concepte de "prioritat nacional" de VOX.
Aprovada la moció sobre el transport públic
La segona, presentada en primera instància per Decidim i posteriorment, conjuntament amb PSC i ERC, reclamava la defensa del transport públic de Ripollet i instava a exigir el traspàs de les línies d’autobús a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb la voluntat de millorar la integració i la gestió del servei. La moció ha estat aprovada amb els vots favorables dels tres grups signants i l'abstenció de Partit Popular i VOX.
