Osuna: "Crec que encara puc ser útil per la gent de Ripollet"

L'alcaldable ha reivindicat el paper clau del teixit associatiu per tenir un "municipi viu" i assegurat que si torna al govern revertirà el sistema de recollida de residus

Josep Maria Osuna, exalcalde i alcaldable a les eleccions del 2027 per Decidim Ripollet, ha protagonitzat el seu primer acte com a candidat en un vermut popular aquest dissabte 27 de juny. Osuna s'ha presentat com una alternativa "útil" per a la gent de Ripollet, reivindicant el paper clau del teixit associatiu per tenir un "municipi viu" i assegurant que si torna al govern revertirà el sistema de recollida de residus per facilitar la vida a la ciutadania. A l'acte han assistit una quarantena de persones.

L'exalcalde ha defensat que Decidim Ripollet té molt a aportar a la gent de Ripollet, "podem oferir l'experiència, el coneixement i la preparació fruit dels anys de govern, fruit de l'experiència que tenim de Ripollet i del seu Ajuntament". I ha assegurat que no prometran coses impossibles, "no volem generar més frustració a la gent". Sinó posar al centre de la proposta els problemes quotidians de la ciutadania "l'estat dels carrers, dels parcs, el transport i les escoles", entre d'altres. 

La gestió dels residus

Durant la seva intervenció, Osuna també ha mencionat el sistema de recollida de residus, una iniciativa que va generar un fort rebuig per part de la ciutadania. "Hem fet moltes coses bones per Ripollet, però també hem pres decisions que no han estat del tot encertades. El cas més clar és la recollida de residus, el canvi es va fer amb tota la bona intenció, però no es va implantar bé".

L'alcaldable ha assegurat que assumir la seva responsabilitat al respecte, així com el compromís "que això deixi de ser un problema per la gent i no ens cauen els anells per dir que tornarem a posar contenidors per tal de facilitar la vida a tothom". 

IMG 2251

Josep Maria Osuna durant la seva intervenció. Foto: Laia Jubany

Un municipi viu

Osuna ha reivindicat la importància de tenir "un Ripollet viu, un Ripollet que no només bategui perquè no es tracta només de bategar, no es tracta només de sobreviure, sinó de viure bé, viure tranquils i viure en un municipi amb oportunitats per la gent". Des del partit han assegurat que prestaran atenció a tota la ciutadania de tots els barris, inclòs el jovent, "que també és un eix important i ara està oblidat". 

La clau per arribar al jovent i garantir la vitalitat del municipi, segons Osuna, implica tenir cura del teixit associatiu. "Tots ens enorgullim de les associacions, de la vida comunitària, la cultura i l'esport. I aquests han de ser els principals motors de cohesió i desenvolupament de la ciutat, i això malauradament no està passant", ha valorat. Des de Decidim aposten per reduir la burocràcia, un "obstacle" per la tasca de les entitats.

L'acte ha estat presentat per la portaveu de Decidim Ripollet, Txell Caler, qui ha valorat la feina d'Osuna tant durant la seva etapa com a alcalde com aquests darrers anys a l'oposició, "ha continuat treballant pel nostre col·lectiu acompanyant-nos en la difícil tasca de l'oposició, i per això no se m'acut millor persona per encapçalar el projecte que ell". Caler també ha reivindicat que "Ripollet és un poble que acull, que fa de la diversitat una força i no una por" i que "hem continuat treballant amb la responsabilitat de saber qui ens ha precedit".

Txell Caler, portaveu de Decidim, a la inauguració de l'acte. Foto: Laia Jubany

Txell Caler, portaveu de Decidim, a la inauguració de l'acte. Foto: Laia Jubany